Semnificația culorilor la articolele vestimentare

Cum să identifici dacă o cămașă este de calitate_6AMLOOK_camasa_barbati_1
Cum să identifici dacă o cămașă este de calitate?
December 4, 2018
cum ma imbrac in functie de ce fac_vestimentatie_barbati_6amlook_piatra neamt_1
3 întrebări atunci când deschizi dulapul
December 17, 2018
Show all

Semnificația culorilor la articolele vestimentare

semnificatia culorilor_in moda_6AMLOOK_vestimentatie_barbati_1

Semnificația culorilor

Pe la vârsta de 20 de ani când am ajuns la un training de vânzări, am aflat că poți comunica prin culoare. Că ele au o psihologie în spate și că exprimă ceva. De aceea, semnificația culorilor la articolele vestimentare este bine să o cunoaștem pentru a fi informați ce putem transmite!

semnificatia culorilor_in moda_6AMLOOK_vestimentatie_barbati_2

 

 

 

 

 


De atunci am început să fiu atent la persoane și am început să fac un fel de joc.

Voiam să văd dacă culorile pe care le poartă sunt în asociere cu personalitatea lor. Joc de care țin cont cei din resurse umane, în special cei care țin interviuri.

Ca de exemplu. Dacă este o persoană energică, dinamică și pasională poate că fără să cunoască teoria  și-a luat instinctiv o cravată ROȘIE.

Asta înseamnă că poți trage câteva concluzii despre persoana care este în fața ta, fără ca măcar să deschidă gura.

În acest material vreau să vorbim despre ce semnifică culorile, care este limbajul lor.

3 culori PRIMARE, 3 SECUNDARE și 3 NON CULORI

Mai întâi vom analiza cele 3 culori primare, care sunt exact cele din tricolorul nostru:

ROȘU, GALBEN și ALBASTRU

semnificatia culorilor_in moda_6AMLOOK_vestimentatie_barbati_3

 

 

 

 

 


ROȘU

Exprimă energie, pasiune, dinamism, intensitate dar și agresivitate. Îți recomand să-l porți atunci când mergi la o seară de dans, la un spectacol, nu la un interviu de angajare.

GALBEN

Semnifică concentrare, creativitate (stimulează procesul de gândire), încurajează comunicarea, reprezintă optimism. Ca dezavantaj, unii te pot percepe ca neserios.

ALBASTRU

Este culoarea asociată cu apa și cerul. Pace și calm. Cea mai potrivită și folosită culoare în mediul de afaceri. Este o culoare plăcută ochiului care semnifică încredere și mai ales este asociată cu productivitatea. Nu-i de mirare că majoritatea vânzătorilor poartă cămăși bleu.

În continuare mergem la culorile SECUNDARE

Ele sunt cele care se formează din combinația culorilor PRIMARE:

PORTOCALIU

Este culoarea prieteniei. Ea arată entuziasm și  cheamă la acțiune. Cumpără, votează, FĂ CEVA.

VERDELE

Reprezintă bogăția. Simbolizează pe de o parte natura, renașterea, pe de altă parte bani și prosperiatare. Este culoarea paradox, care calmează și în același timp îți oferă un refresh.

MOV

Este culoarea succesului, înțelepciunii, roialitatii. Nu întâmplător mulți regi poartă robe de culoare mov. O variantă bună în accesorizarea vestimentație la evenimentele festive, ceremonioase.

Mergem mai departe la cele două non culori, NEGRU și ALB, după care la copilul lor, GRI-ul.

NEGRU

Autoritate și respect. Duritate, putere și eleganță și uneori tristețe. Folosit cu success pentru persoanele care vor să pară slabe.

ALB 

Am auzit un vers care spune multe despre ALB. Eșți un înger îmbrăcat în onoare. Albul este puritate, simplitate. Popular în lumea modei pentru că merge cu orice.

Aveți grijă să evitați albul când vă întâlniți cu cetățeni chinezi. Albul la ei reprezintă doliu!

GRI

Una dintre variantele bune de folosit în mediul business.

Am auzit recent la un stilist român că pe gri poți pune orice culoare și are un rezultat bun. Se vede bine.

Griul semnifică GRIJĂ, RESPONSABILITATE, CONCENTRARE.

 

Deci, spune-mi cât de colorat ești ca să-ți spun cine ești!


Spor și inspirație să ai!

Cu prietenie,

Orlando Nistor

Comments are closed.

WordPress Image Lightbox Plugin